REGULAMIN
§ 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep Internetowy jest dostępny pod adresem stonedbizuteria.pl.
2. Właścicielem Sklepu Internetowego jest osoba fizyczna prowadząca działalność nierejestrowaną Maja Lewandowska zamieszkała w Łodzi (94-244) przy ul. Rąbieńskiej 80F/9, adres mailowy kontakt@stonedbizuteria.pl.
3. Niniejszy regulamin ma zastosowanie zarówno do Klientów będących konsumentami, jak i do klientów niebędących konsumentami, którzy korzystają ze Sklepu Internetowego.
4. Akceptacja tego Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna, aby utworzyć Konto Klienta lub dokonać Zamówienia w Sklepie Internetowym.
5. Wszystkie informacje zawarte w Sklepie Internetowym stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy zgodnie z przepisami prawa cywilnego (art. 71). To oznacza, że są to informacje kierowane do Klientów, ale nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
§ 2.
DEFINICJE
CENA – kwota brutto ustalona w polskich złotych, która jest należna Sprzedawcy w zamian za przeniesienie własności produktu na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy, chyba że obowiązujące w danym czasie zasady Promocji w Sklepie Internetowym stanowią inaczej.
KLIENT – osoba fizyczna dokonująca zakupu produktów za pośrednictwem Sklepu Internetowego w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością gospodarczą. Aby nabywać produkty za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
KONTO KLIENTA – konto utworzone w ramach Sklepu Internetowego, zgodnie z postanowieniami Regulaminu, umożliwiające Klientowi dostęp do dodatkowych funkcji i usług w Sklepie Internetowym, zidentyfikowanego indywidualnym loginem i hasłem, które Klient podaje podczas rejestracji w Sklepie Internetowym. Konto pozwala Klientowi zapisać i przechować dane adresowe do dostawy produktów, śledzić status Zamówień, dostęp do historii Zamówień oraz innych usług udostępnianych przez Sprzedawcę.
KOSZYK – Usługa dostępna dla każdego Klienta korzystającego ze Sklepu Internetowego, umożliwiająca kompletowanie, składanie Zamówień oraz śledzenie kosztów należności za wybrane Produkty i dostawę.
PRODUKT – towar oferowany w Sklepie Internetowym, który jest przedmiotem Umowy Sprzedaży.
PROMOCJA – Warunki specjalne sprzedaży lub świadczenia usług, określone na zasadach zawartych w Sklepie Internetowym, zaproponowane przez Sprzedawcę w określonym okresie, z których Klient może skorzystać zgodnie z ustalonymi tam zasadami.
REGULAMIN – niniejszy dokument określający warunki sprzedaży Produktów za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
SPRZEDAWCA – Maja Lewandowska zamieszkała w Łodzi (94-244) przy ul. Rąbieńskiej 80F/9, adres mailowy kontakt@stonedbizuteria.pl.
STRONY – Sprzedawca oraz Klient.
UMOWA – umowa sprzedaży Produktów zawarta przez Sprzedawcę oraz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
ZAMÓWIENIE – oferta złożona przez Klienta w celu nabycia Produktów udostępnionych w ramach Sklepu Internetowego.
§ 3.
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe tylko zgodnie z warunkami określonymi w Regulaminie.
2. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
1) urządzenie z dostępem do Internetu
2) przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
3. Dla złożenia Zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 2, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub ograniczenia dostępu do Sklepu Internetowego w dowolnym czasie, bez wcześniejszego powiadomienia Klientów.
§ 4.
REJESTRACJA
1. W celu zawarcia Umów za pośrednictwem Serwisu, Klient zobowiązany jest dokonać Rejestracji i utworzenia Konta Klienta oraz zaakceptować Regulamin Serwisu.
§ 5.
SPRZEDAŻ PRODUKTÓW
1. Sprzedawca oferuje usługi polegające na sprzedaży Produktów za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
2. Klient składa Zamówienie Produktów po zalogowaniu się na Konto Klienta za pomocą dostępnych funkcjonalności Sklepu Internetowego.
3. Klient ma możliwość odstąpienia od zamówienia do momentu zawarcia Umowy.
4. Zawarcie i realizacja Umowy sprzedaży Produktu odbywa się zgodnie z następującymi zasadami:
1) Klient, składając zamówienie, składa ofertę nabycia Produktu od Sprzedawcy.
2) Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje automatycznie generowaną wiadomość e-mail potwierdzającą otrzymanie Zamówienia przez Sprzedawcę. Wiadomość ta nie jest akceptacją oferty.
3) Umowa zostaje zawarta z chwilą dokonania przez Klienta zapłaty, z zastrzeżeniem możliwości, o których mowa w punktach §4.4.L i §4.4.M.
4) Przy zawieraniu Umowy sprzedaży Produktów za pośrednictwem Sklepu Internetowego, ceny Produktów oraz koszty dostawy podawane są w momencie składania Zamówienia przez Klienta.
5) Przy składaniu Zamówienia, Klient wybiera preferowany sposób płatności:
– zwykły przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy;
– za pośrednictwem platformy płatniczej Autopay
– gotówką w momencie odbioru osobistego towaru.
6) W przypadku gdy Kupujący wybierze płatność za pośrednictwem platformy płatniczej Autopay, to Autopay zajmuje się obsługą płatności online.
7) Jeśli Kupujący wybierze płatność z góry, musi uregulować płatność w ciągu 7 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia.
8) W przypadku metod płatności, które wymagają wprowadzenia danych koniecznych do dokonania płatności bezpośrednio po złożeniu Zamówienia, opłata za Zamówienie może być dokonana tylko i wyłącznie bezpośrednio po złożeniu Zamówienia.
9) W przypadku płatności przelewem bankowym, dostawa Produktów następuje po otrzymaniu zapłaty przez Sprzedawcę. Brak zapłaty w terminie 7 dni od złożenia Zamówienia jest traktowany jako odstąpienie od Umowy.
10) Klient wybiera preferowany sposób dostawy spośród opcji dostarczonych przez Sprzedawcę w Zamówieniu.
11) Termin dostawy Produktów zależy od czasu realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę (14 dni roboczych) i okresu dostawy, który jest potwierdzany przez firmę kurierską. Termin dostawy zależy od firm kurierskich.
12) Kupujący może odebrać towar osobiście po uprzednim ustaleniu terminu. Towar będzie gotowy do odbioru we wskazanym terminie realizacji zamówienia.
13) Na życzenie Klient może otrzymać rachunek wraz z przesyłką.
14) Klient jest odpowiedzialny za sprawdzenie stanu przesyłki w momencie odbioru. W przypadku uszkodzenia przesyłki lub podejrzenia o uszkodzenie, Klient powinien sporządzić protokół uszkodzeń, zawierający szczegółowy opis stanu przesyłki, podpisany przez osobę dostarczającą przesyłkę. Niedopełnienie tych obowiązków nie wpływa na prawa Klienta wynikające z obowiązujących przepisów
15) Realizacja zamówień następuje w ciągu 14 dni roboczych od daty złożenia Zamówienia.
16) W przypadku przejściowej niedostępności Produktów, Sprzedawca niezwłocznie informuje Klienta o stanie Zamówienia, najpóźniej w ciągu 14 dni od daty złożenia Zamówienia. Klient ma 14 dni od momentu otrzymania takiej informacji, aby dokonać wyboru sposobu realizacji Zamówienia, w tym oczekiwanie na realizację, odstąpienie od Zamówienia lub częściową realizację Zamówienia z Produktami dostępnymi, a także oczekiwanie na pozostałą część zamówienia. Brak wyboru w ciągu 14 dni od informacji o przejściowej niedostępności Produktów traktuje się jako odstąpienie od Umowy.
17) W przypadku trwałej niedostępności Produktów, Sprzedawca informuje Klienta w ciągu 14 dni od daty złożenia Zamówienia, co skutkuje brakiem zawarcia Umowy.
18) Ceny podawane w Sklepie Internetowym są cenami brutto i zawierają podatek od towarów i usług (VAT).
19) Oprócz uiszczenia ceny Produktu, Klient jest zobowiązany do zapłaty kosztów dostawy, zależnych od wybranego sposobu dostawy. Wysokość kosztów dostawy jest udostępniana przez Sprzedawcę w taki sposób, aby Klient mógł zapoznać się z nią przed dokonaniem wyboru sposobu dostawy oraz złożeniem Zamówienia.
5. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość dokonywania w dowolnym momencie, bez uzasadnienia i bez dodatkowego uprzedzenia:
1) Zmiany cen Produktów prezentowanych w Sklepie Internetowym oraz kosztów dostawy z zastrzeżeniem ust. §4.4.D.
2) Wprowadzania i wycofywania Produktów.
3) Przeprowadzania lub odwoływania Promocji i wyprzedaży, jak również wprowadzania zmian w ich warunkach.
6. Sprzedawca informuje, że do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów i realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.
7. Klient wyraża zgodę na proponowanie Produktów na podstawie zautomatyzowanego porównania dotychczasowych zakupów Klienta oraz preferencji innych Klientów.
§ 6
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Umowa zawarta zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu stanowi Umowę zawieraną na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 2 marca 2002 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (zwaną dalej „Ustawą”).
2. Zgodnie z art. 7 ust. 1 Ustawy, Klient ma prawo odstąpienia od Umowy, składając pisemne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy.
3. Klient powinien niezwłocznie dokonać zwrotu Produktu w stanie nienaruszonym.
4. Sprzedawca dokona zwrotu zapłaconej przez Klienta ceny Produktu w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
5. Zwrot ceny zostanie dokonany w takiej samej formie, w jakiej nastąpiła zapłata ceny przez Klienta.
§ 7
REKLAMACJE
1. W razie wystąpienia w Produkcie: niezgodności z umową, wad fizycznych oraz uszkodzeń powstałych w toku dostawy, Klient ma prawo skorzystania z opisanego poniżej postępowania reklamacyjnego. W zakresie nieuregulowanym w postanowieniach poniższych zastosowanie znajdują przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
2. Reklamacja zgłaszana jest przez przesłanie Produktu na adres Sprzedającego, wraz z pisemnym oświadczeniem o woli skorzystania z procedury reklamacyjnej.
3. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o woli skorzystania z procedury reklamacyjnej oraz Produktu.
4. W razie uwzględnienia reklamacji, Produkt zostanie naprawiony lub wymieniony na identyczny Produkt pozbawiony wad. W razie braku możliwości dokonania naprawy lub wymiany, Sprzedawca zwróci Klientowi cenę Produktu, na wskazany przez Klienta rachunek bankowy lub przekazem pocztowym na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu, chyba że w oświadczeniu o woli skorzystania z procedury reklamacyjnej Klient wskaże inny adres.
5. W razie nieuwzględnienia reklamacji, Sprzedający poinformuje o tym Klienta, który może odebrać Produkt od Sprzedającego.
§ 8
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Zasady ochrony danych osobowych określa dokument „Polityka Prywatności ”.
2. Zasady stosowania plików cookies na Stronie Internetowej określa dokument „Polityka Cookies”.
§ 9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin jest udostępniony w języku polskim.
2. W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się obowiązujące przepisy prawa. Chyba że obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej, to prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów wynikłych na mocy niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
3. Zawartość niniejszego Regulaminu może ulegać zmianom. Wszelkie zmiany będą komunikowane przez Sklep Internetowy poprzez opublikowanie informacji na stronie internetowej Sklepu Internetowego.